Amb la finalitat que l’alumnat tingui més temps per assolir els objectius d’aprenentatge de les matèries no superades en l’avaluació final ordinària del mes de juny, augmentant les seves possibilitats d’obtenir una avaluació positiva, es modifica el procediment d’avaluació final del primer curs de batxillerat, per establir la realització de les proves extraordinàries en els primers dies del mes de setembre. Al segon curs de batxillerat es manté l’actual calendari de les proves extraordinàries atesa la necessària coordinació amb les convocatòries anuals, de juny i setembre, de les proves d’accés a la universitat.
Amb aquesta modificació es consolida una avaluació
final que es realitza en dos moments diferents del curs: una avaluació
final ordinària que es realitza al final del període lectiu del curs, i
una avaluació final extraordinària posterior a la celebració de les
proves extraordinàries.
D’altra banda, es limita fins a un màxim de dues
matèries, aquelles que poden ser objecte de modificació de la
qualificació per part de l’equip docent, en la sessió d’avaluació final
extraordinària, posterior a les proves extraordinàries, (...) segons el qual l’equip docent, actuant de manera col·legiada, ha de
valorar l’evolució de l’alumnat en el conjunt de les matèries i la seva
maduresa acadèmica en relació als objectius del batxillerat, així com,
al final de l’etapa, les seves possibilitats de progrés en estudis
posteriors.
Article 11.4 modficat:
”En el primer curs de batxillerat, els centres han
d’organitzar aquestes proves extraordinàries en els primers dies del mes
de setembre, d’acord amb les dates que determini el calendari escolar
anual.
”En el segon curs de batxillerat, aquestes proves
extraordinàries s’han de realitzar al llarg dels cinc darrers dies de
classe del curs, segons el periode lectiu establert d’acord amb el
calendari escolar del curs, per tal que l’alumnat que les hagi de
realitzar pugui presentar-se a les proves d’accés a la universitat que
es realitzen en el mes de setembre, en el cas d’obtenir el títol de
batxiller.”
Article 11.5 modificat:
”Després de les proves extraordinàries ha de tenir
lloc una nova sessió d’avaluació final extraordinària. En aquesta,
vistos els resultats obtinguts en les proves extraordinàries, cal
prendre les decisions definitives del curs acadèmic respecte a la
superació de matèries.
”L’equip docent, actuant de manera col·legiada, ha de
valorar la maduresa acadèmica de l’alumne o alumna en relació amb els
objectius del batxillerat. Per a aquesta valoració, i vista l’avaluació
de totes les matèries cursades, es considera que els resultats en
algunes matèries poden compensar els obtinguts en altres atenent
l’assoliment de les competències, i també les possibilitats de progrés
de l’estudiant en opcions posteriors. Si la decisió de l’equip docent, a
efectes de pas de curs o d’obtenció del títol de batxiller, implica
modificar la qualificació d’alguna matèria, cal l’acord de la majoria de
dos terços dels membres presents en la sessió. En el cas que es
produeixi aquesta votació, cada membre de l’equip docent ha d’exposar
raonadament la justificació del seu vot, la qual s’ha de fer constar en
l’acta d’avaluació. La modificació de la qualificació es pot aplicar a
un màxim de dues matèries.”
Article 17.3 modificat:
”Les actes de qualificacions extraordinàries s’han de
complimentar i tancar en la sessió d’avaluació extraordinària posterior
a les proves extraordinàries.”
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada