dissabte, 13 d’octubre del 2012

L'avaluació diagnòstica de tercer d'ESO

Referent normatiu:
L’avaluació diagnòstica és una avaluació de caràcter orientador i formatiu per als centres. No determina, per tant, l’expedient acadèmic individual de l’alumnat. 
Comentari: no tenen massa importància doncs els percentatges que hem d'atribuir a les notes de les matèries...
L’avaluació diagnòstica ha de permetre avaluar l’assoliment de la competència comunicativa lingüística i de la competència matemàtica al final del cicle mitjà d’educació primària i del segon curs de l’ESO.
 
Comentari / pregunta: Els departaments implicats en aquestes proves, en les edicions anteriors, han tret conclusions i les han aplicat modificant programacions i pràctiques docents a l'aula?
L’avaluació diagnòstica, conjuntament amb altres indicadors, ha de permetre als centres analitzar, valorar i reorientar, si cal, la pràctica docent dels primers cursos de cada etapa educativa per aconseguir la formació i els aprenentatges que estableix el currículum. Aquesta actuació en el camp de l’avaluació educativa ha d’esdevenir una eina útil per a l’avaluació formativa dels centres.
 
Comentari: aquesta ha de ser una de les tasques de la comissió pedagògica o RCP.
Per tal de proporcionar als centres un instrument homogeni de mesura, l’elaboració de les proves i les pautes per a l’administració i la correcció són externes. Això no obstant, l’administració, la correcció i l’anàlisi de resultats de les proves són a càrrec dels equips docents dels centres.  
Comentari: els alumnes tenen una percepció diferent de la nostra. No entenen massa els matisos dels percentatges... Entenen, encara que no tots, si una prova és important o no. Sabent per part nostra que tractant-se de la primera avaluació, que hauria de tenir només un caràcter pedagògic i formatiu, que l'avaluació diagnòstica compti d'una manera clara, no repercutirà en l'avaluació de final de curs i, en canvi, pot ser un motiu que 'estimuli' als alumnes fer aquestes proves de manera rigorosa. Sembla que aquest fet pot ser una de les causes que expliquen les diferències entre centres amb una mateixa tipologia d'alumnat:

Resultats Instituts Alt Maresme Avaluació diagnòstica 3r d’ESO - octubre de 2011

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada