Malgrat que s'acabi el termini que des de la
coordinació pedagògica se'ns va donar al professorat del centre per al
compliment del tràmit administratiu de lliurar una còpia de les nostres
programacions didàctiques a la direcció (... La programació didàctica
de cada àrea, matèria o àmbit s'ha de formalitzar per escrit d'acord
amb el projecte educatiu de centre i amb el currículum establert. El
director n'ha de tenir una còpia a disposició de la Inspecció d'Educació
des del començament de curs), ens cal recordar que:
1r) A banda de les programacions de cada matèria, els departaments didàctics de matèries instrumentals (llengües i matemàtiques) hauran d'anar fent durant el curs una programació comuna que reculli:
1r) A banda de les programacions de cada matèria, els departaments didàctics de matèries instrumentals (llengües i matemàtiques) hauran d'anar fent durant el curs una programació comuna que reculli:
a) el desplegament dels criteris generals d'avaluació del PEC;
b)
les mesures concretes i els acords que es poden haver pres a partir de
les memòries del curs passat o de la interpretació dels resultats de les
avaluacions externes,
c) els requeriments de noves directrius pedagògiques del Departament d'ensenyament (DdE), com aquesta directriu d'enguany:
El l'àmbit de llengua, la programació ha de reflectir el treball conjunt en llengua catalana i en llengua castellana de continguts, objectius, aspectes metodològics i avaluació. així mateix, el centre ha de tenir establertes directius de treball comunes per a l'expressió oral i escrita en totes les matèries de l'etapa.
El l'àmbit de llengua, la programació ha de reflectir el treball conjunt en llengua catalana i en llengua castellana de continguts, objectius, aspectes metodològics i avaluació. així mateix, el centre ha de tenir establertes directius de treball comunes per a l'expressió oral i escrita en totes les matèries de l'etapa.
Aquesta programació comuna, en tot cas, ja es presentarà en les memòries de final del curs 2013-14.
2n) Els departaments que agrupen diferents disciplines han de compartir també una programació comuna
que reculli les despeses ordinàries del departament i les necessitats
materials de cada curs (despeses fixes d'aules taller, laboratoris...),
les activitats comunes de centre organitzades, les sortides, etc. També, és una tasca per a les memòries de final de curs 2013-14.
3r) Les actualitzacions, modificacions i canvis que durant el curs anem introduint a les nostres programacions didàctiques són els elements que hauríem d'explicitar en les memòries finals, de manera que aquestes darreres no es converteixin en una simple còpia de la programació.
3r) Les actualitzacions, modificacions i canvis que durant el curs anem introduint a les nostres programacions didàctiques són els elements que hauríem d'explicitar en les memòries finals, de manera que aquestes darreres no es converteixin en una simple còpia de la programació.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada