divendres, 6 de desembre del 2013

Millorar l'expressió escrita.

Deu consells per millorar la correcció (del document:
Reparar l’escriptura de Daniel Cassany, 2004)

1.- Corregir només el que l’alumne pugui aprendre. No paga la pena dedicar temps a corregir aspectes o faltes per a les quals l’alumne no està preparat.
2.- Corregeix quan l’alumne tingui fresc el que ha escrit; és a dir, en el moment en què ho escriu o poc després. No deixis passar gaire temps entre la redacció i la correcció.
3.- Si és possible, corregeix les versions prèvies al text, els esborranys, els esquemes, etc. Recorda que és molt més efectiu que corregir-ne la versió final.
4.- No facis tota la feina de correcció. Deixa alguna cosa per als teus alumnes. Marca les incorreccions del text i demana’ls que en busquin ells mateixos la solució correcta.
5.- Dóna instruccions concretes i pràctiques i oblida els comentaris vagues i general. Per exemple: “reescriu el text, fixa’t en aquest punt, amplia el 3r paràgraf, escriu frases més curtes, afegeix més punts o comes al 2n paràgraf...”. Escriu o digues coses que l’alumne pugui entendre.
6.- Deixa temps a classe perquè el alumnes puguin llegir i comentar les teves correccions. Assegura’t que les llegeixen i que les aprofiten.
7.- Si pots, parla individualment amb cada alumne. Corregeix-ne oralment els treballs escrits. És més econòmic, pràctic i segur.
8.- Dóna instruccions perquè els alumnes puguin autocorregir-se, ensenya’ls a consultar diccionaris i gramàtiques, dóna’ls pistes sobre la mena d’errors que han comès, estimula’ls perquè revisin l’escrit…
9.- No tinguis pressa per corregir-ho tot. Pren-te temps per corregir acuradament cada escrit. Assegura la qualitat de la correcció, tot i que la quantitat se’n ressenti.
10.- Fes servir la correcció com un recurs didàctic i no com una obligació. Utilitza tècniques de correcció variades. Adapta-les a les característiques de cada alumne.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada