1.1.- Dels documents d’inici de curs del Departament d’Ensenyament (DdE):
La programació didàctica de cada àrea, matèria o àmbit s'ha de formalitzar per escrit d'acord amb el projecte educatiu de centre i amb el currículum establert. El director n'ha de tenir una còpia a disposició de la Inspecció d'Educació des del començament de curs.
1.2.- Del DdE en relació a les llengües:
En l'àmbit de llengua, la programació ha de reflectir el treball conjunt en llengua catalana i en llengua castellana de continguts, objectius, aspectes metodològics i avaluació. així mateix, el centre ha de tenir establertes directius de treball comunes per a l'expressió oral i escrita en totes les matèries de l’etapa (ESO).
1.3.- Tots els departaments han de confeccionar i compartir una programació de departament comuna que reculli les despeses ordinàries del departament i les necessitats materials de cada curs (despeses fixes d'aules taller, laboratoris...), les activitats de centre que s’han organitzat (exemples: Setmana de la Ciència, Jornades gastronòmiques,…), les sortides, etc.
2.- Competències:
Totes les etapes (ESO i postobligatori) han d’anar incorporant les competències corresponents a les programacions didàctiques, adaptant i modificant els currículums, i sobretot, les activitats d’instrucció i aprenentatge a l’aula.
Cal que a nivell de departament didàctic es comparteixin exemples d’activitats competencials a l’aula, i també, que les activitats d’avaluació siguin cada cop més competencials.
3.- Criteris generals d’avaluació del PEC:
3.1.- Desplegament i aplicació dels criteris generals d’avaluació en totes les matèries i unitats formatives.
3.2.- Debat a nivell de departaments didàctics del manteniment o la supressió de les ‘setmanes d’exàmens’.
4.- Avaluació de la jornada continuada a l’ESO.
5.- Participació en la confecció del Pla TAC de centre.
6.- Anàlisi dels resultats de l’avaluació diagnòstica de 3r ESO i l’avaluació externa de 4t ESO.
7.- Oficialitzar l’oferta 3x2 (tres anys, dos cicles formatius) de la formació professional de grau superior de turisme.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada